Zorro & Freyja


Freyja & Zorro dom hästar som jag gör allt för.

nu är båda hästarna friska och jag har påbörjat träningen på båda två så som jag vill träna dom
Freyja tränars så som islandshästar brukar tränas och zorro tränar i Dressyr hoppning fältrit bakträning och mycket mer som man tränar som förberedelse för tävling i dressyr och hoppning.

Ridningen med zorro i dag gick jätte bra. var galopp arbete och lite lätt hoppning 3 sprong på 50cm. han visar ingen hälta och har inte brotom längre utan nu kan han gå i den tackt som jag vill. samlad galopp ökad galopp samlad trav ökad trav samlad skrit och ökad skrit på tygel utan att börja dra i tyglarna för att springa. han vill i bland bussa men han kan klara av att skärpasig tills vi tränat klart och sedan får han busa litte hoppa något hinder eller springa ett varv på åkern så fort han vill.

Freyja har blivit grymt lat och funderar på att använda spö på henne får se beror på om jag kan eller ej hon har varit räd för det innan. försökte få henne tölta några steg men blev tvärstop och vägrade gå. men inte konstigt hon har ståt i ett halvår och vila. satte i gång henne för ungefär 1 vecka sedan. kommer ta ca 3 månader innan jag kan fortsäta där jag vaslutade träningen med henne sist.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0