lördagen 20/8

vilken dag det blev. den blev inte som jag tänkt mig riktigt.
Zorros för föra ägare kom och hälsade på det var jätte roligt att dom ville ta sig tid och komma och prata om zorro och titta på honom och beräta lite om honom. att han var så välutbildad viste jag inte men kunde lista ut det efter som han är så duktig. men det är som dom sa att man måste plocka fram det ur honom att rytaren måste kuna för att det ska funka.

Sen hade jag oturen att när jag red och visade upp honom så gick vi om kul total krach blev det. jag tror jag tapade minet för en stund. vet inte riktigt vad som hände har lite mines lukor. men det gick bra. var bara min hjälm som blev total kvadad. men bättre den än jag och zorro.

så nu i kväll red jag onom til det andra stallet där han står nu. det gick bra trots krachen. jag var livräd att zorro skulle ha skadat sig. men det tycks han inte ha gjort han gick jätte bra ren i gångarterna pigg glad och framåt. han verkade glad att få vara med sina kompisar som är lite större än honom själv.


Min trasiga hjälm. den blev oval den ska vara rund sen blev det en genomgående sprika från skärmen till mitt uppe på hjälmen.


Min nya hjälm. åkte direkt från stallet till hööks och köpte den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0