full fart



Bilderna fotograferades i går av lina Dahlqvist.

Vilken energi och fart han har. zorro har snart mer kondis än jag. det blev galopp interval i går över hela åkern som sträker sig från ena gården till den andra. vet inte hur lång sträkan är men tillräkligt lång för att bli anfåd när man sprungit fram och tillbacka.

Zorro kan bara inte vara 22. så käns det i alla fal. för han är pigg och har mycket energi. nu när jag red honom i kväll så oj blev lite bokningar på åkern när jag tillslut lyckats ta mig ut på åkern. jag började med att värma upp i skritt med att gå på vägen mellan gårdarna. men när jag skulle tillbacka så skule han tackta och skrita men ändå i trav tackt. det kommer en mötande bil och det gick ok för bi den. sen kommer det en bil backom och han är inte räd för den utan han har bara brotom till stallet. jag håller tillbacka honom med halvhalter. men sen tappar jag honom litte och pang sa det han skenar i väg. jag lyckas få stopp på honom. och svänger in på åkern. men bilen blev nog lite rädd för han smög förbi sedan. sen bokarhan och springer som en galning på åkern. och han är jätte pig och glad vist roligt att han har energi och pig men lite lungt kan han ta det i bland.

hoppas han har den energin på Riddesberg för då ska jag hoppa liten bana med honom så han får ta ut energin på annat sätt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0